Jesteś tutaj
Strona główna > Nowości > Landing Page – must have większych kampanii CF

Landing Page – must have większych kampanii CF

Crowdfunding to nie magia, szczęście albo przypadek. Jeśli dobrze rozplanujesz swoje działania, skutecznie zbudujesz podłoże pod kampanię (znajdziesz społeczność, przekonasz ją do siebie i swojego pomysłu) jesteś w stanie dokładnie oszacować wsparcie Twojego projektu.

projektodawca_spolecznosc (1)

Narzędziem, które doskonale sprawdza się w przypadku przygotowywania kampanii jest Landing Page – prosta strona,  stworzona z jednym, dobrze zaplanowanym celem. Wykorzystują ją projektodawcy większych kampanii (15/20 tys. w górę) by zebrać maile od użytkowników/czek zainteresowanych prezentowaną koncepcją.

Landing page są naprawdę różne, w zależności od tego, na co nakierowane jest Twoje działanie i jakie chcesz osiągnąć cele. W przypadku crowdfundingu zadanie jest proste – przedstawienie zamierzonego celu, informacja o potrzebnych finansach i o zamiarze finansowania społecznościowego + co najważniejsze: zebranie jak największej ilości maili od zainteresowanych włączeniem się w akcję użytkowników.

Ale dość teoretyzowania – zobaczcie na przykładach, jak najlepiej przygotować landing page pod kampanię crowdfundingową!

Na początek dwa dobre przykłady z naszego podwórka PolakPotrafi.pl – sprawdź je koniecznie:

Fundacja Kosmos – Magazyn dla Dziewczynek

Schron – przestrzeń kultury w Poznaniu

 

Układ strony powinien być następujący:

1. Dobry  i sugestywny tytuł strony zachęci do zaangażowania – koniecznie zadbaj o ten element

2. Krótkie i treściwe copy przedstawi Twoją koncepcję – jeśli nie masz do tego talentu, zaangażuj osobę, która zna się na rzeczy. W tej części może się również pojawić filmik, w którym prezentujesz o co chodzi.

3. Pole do zostawienia maila to najważniejszy element Landingu – tak, jak wspominałam wcześniej – Twój Landing Page powinien być nastawiony na zebranie jak największej ilości maili od osób potencjalnie zainteresowanych Twoim projektem – pole to powinno więc być dobrze przemyślane, zamieszczone w centralnym miejscu na stronie.

kosmos mail

Dobry, motywujący input zachęca do zostawienia maila, dodatkowo mamy informację o korzyści – materiałach            przesłanych na maila.

Pamiętaj – taka korzyść z zostawienia maila dodatkowo zachęci użytkowników i zbuduje między Wami pierwszą            więź wymian: użytkownik zostawił maila, dajesz mu w zamian coś fajnego, następnym razem – gdy poprosisz o            wsparcie projektu i obiecasz w zamian ciekawą i limitowaną nagrodę, taki użytkownik chętnie ponowi gest.

best mail

Drugi świetny przykład – widać tu jasno przedstawioną korzyść, na przycisku znajduje się dobry, motywujący tekst „start now”. Mocny tytuł również robi swoje.

 

4. Przedstaw ekipę pracującą przy projekcie! Jeśli nie pokażecie się na landingu, użytkownicy nie będą wiedzieć, komu oddają maile.

schron ekipa

 

5. Rekomendacje – dobrze, że przedstawiliście się jako ekipa stojąca za projektem, pokażcie teraz, że zapoznaliście z Waszą ideą grono specjalistów, influencerów w kręgu zainteresowań tego, co robicie, oraz tzw. zwykłych zjadaczy chleba – koniecznie zamieśćcie ich krótkie opinie jako rekomendacje Waszych działań na Landing Page.

rekomendacje

opinie

 

6. Zaprezentuj produkt – zmieść tutaj wizualizacje, zdjęcia, dokładniejszy opis, korzyści, które wiążą się z jego powstaniem.

produktkosmose

 

 

7. Na koniec ponowny input maila – jeśli użytkownik zescrollował całą stronę, nie każ mu wracać na górę – tutaj też powinien móc zostawić swój adres mail 😉

 

To w zasadzie podstawowy spis układu treści, które powinny znaleźć się na Landing Page kampanii crowdfundingowej!

Pamiętaj – to Ty wiesz najlepiej, jaka jest grupa docelowa Twojego projektu, na czyje potrzeby odpowiada, a co za tym idzie, jakie treści najlepiej przemówią na rzecz tego, co robisz!

Jeśli chcesz skonsultować swój Landing Page, pisz na [email protected] – pomogę Tobie przygotować go jak najlepiej! 😉

 

Komentuj
Weronika Zawadzka
Zwolenniczka oddolnego organizowania się, mocy i zasięgu wspólnego działania, aktywizmu społecznego i kooperatyw. W PolakPotrafi czuwa nad projektami społecznościowymi i kulturalnymi. Miłośniczka idei emancypacyjnych, warzyw i swojego psa - Ufo.
Top