Jesteś tutaj
Strona główna > Nowości > Jak stworzyć dobre wideo promujące projekt

Jak stworzyć dobre wideo promujące projekt

how-to-make-a-great-video-for-your-crowdfunding-campaign-thumb

Wideo jest najlepszym narzędziem reklamy w obecnych czasach

  • jest to najbardziej popularna treść w internecie. Wiedzą o tym praktycznie wszystkie liczące się na rynku marki i sprawnie z tego korzystają. Ciężko mi to przyznać, ale jesteśmy bardzo leniwymi użytkownikami internetu – nie czytamy treści, raczej je oglądamy, skanujemy wzrokiem, lepiej przyswajamy obrazki. Materiały wideo są więc dla nas po prostu wygodniejsze i łatwiej do nas trafiają.

Kickstarter i Indiegogo – największe portale CF na świecie, nie wymagają zamieszczenia wideo, jednak statystyki prowadzone przez nich samych, albo przez zewnętrzne firmy marketingowe mówią nam coś bardzo ważnego. WMP Digital Media przeanalizowało 7 tysięcy kampanii na Kickstarterze, by dojść do wniosku, że te z wideo promującym mają 85% większe szanse na sukces. Indiegogo wskazuje, że projekty z dobrze skonstruowanym wideo promującym zbierają nawet 4 razy więcej środków.

Film promujący jest jednym z najważniejszych elementów projektu. To on jest pierwszą rzeczą, którą zobaczy potencjalny wspierający i to on najbardziej oddziałuje na jego/jej emocje. Jak chwycić za serca osób, które odwiedzą stronę Twojego projektu? Twoja kreatywność w połączeniu z moimi radami zadziała znakomicie! 😉

Krok po kroku

Gdy przygotowujesz swoją kampanię i zastanawiasz się, jak mógłby wyglądać Twój film, zacznij od przejrzenia filmów z projektów z Twojej kategorii, porównaj je, oceń, miej swoje zdanie – wyciągnij z tego wartości, z których chcesz skorzystać i błędy, których po kimś nie powtórzysz.

Koniecznie przygotuj się do poniższych punktów:

1. Scenariusz

Na początku napisz scenariusz tego, co pojawi się w filmie — masz mało czasu, a do przekazania budowaną miesiącami koncepcję — warto przygotować to dobrze, by niczego nie pominąć, albo nie mówić zbyt rozwlekle. Nie skupiaj się tylko na samej opowieści, pokaż coś, wymyśl ciekawą koncepcję.  Uruchom swoją kreatywność, a ludzie to docenią! 

2. Czas

Masz naprawdę mało czasu, by przekonać do siebie wspierających. Głównym zadaniem filmu promującego jest zaciekawienie — w dobie technologicznego pośpiechu skupienie uwagi na dłużej niż 3 minuty trudno jest osiągnąć. Tyle właśnie powinien trwać Twój film. Natomiast już w pierwszych 30 sekundach opowiedz o celu projektu — to od nich zależy, czy uda Ci się przykuć uwagę widzów i obejrzą film do końca, czy wrócą do scrollowania swojego Facebooka.

3. Opowiedz historię

Jak zrodził się pomysł na Twój projekt, co było dla niego inspiracją, jaka idea stoi za Twoim działaniem. Co, gdzie, kiedy, kto, dlaczego i jak – odpowiedz na te wszystkie pytania krótko, konkretnie i z pasją.

4. …korzyści

Twój projekt z pewnością zmieni świat na lepsze, wypełni lukę, uratuje miliony… Ty już o tym wiesz, pora powiedzieć to wspierającym. Opowiedz o tym, na jakie potrzeby odpowiada projekt i jakie korzyści będzie z niego miała społeczność.

5. Zaprezentuj nagrody

Pokaż, co oferujesz w zamian. Każda osoba, która wesprze Twój projekt, dostanie w zamian jakąś nagrodę — wybierz najciekawsze i opowiedz o nich w filmiku. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal” – spraw by wspierający od razu po obejrzeniu filmiku przeszli do wybrania nagród ;) dopiero potem do treści.

5. Ty + Zespół

Przedstaw siebie i swój zespół — zaufanie jest podstawą przy wspieraniu projektów, a zyskasz je wtedy, gdy dasz się poznać. Opowiedz o tym, kim jesteś, jakie masz doświadczenie w tym, co robisz. Jeśli pracujesz w większym zespole — oddaj im trochę czasu w filmie — im więcej twarzy tym lepiej! Nie chowaj się za kamerą, to jest Twoje parę minut — mów do kamery i zaraź swoją pasją!

 

team6. Osobisty apel

W ostatnim elemencie wideo zwróć się bezpośrednio do wspierających. Wiedzą już wszystko o Twojej kampanii, wiedzą również, co dostaną za jej wsparcie Zaapeluj o wsparcie, powiedz o tym, jakie ma ono znaczenie dla Twojego przedsięwzięcia — wspieranie jest współtworzeniem projektu i Twoi wspierający powinni mieć tego świadomość — warto poinformować o tym w filmiku ;)

 

Nie popełniaj błędów, które zdarzają się innym:

  1. Przez cały czas filmu wypowiada się tylko jedna osoba, siedząc przed kamerą i opowiadając o czym jest projekt – to jest nudne!
  2. Nie proś o datki, pieniądze, wpłaty – proś o dołączenie się do tworzenia Twojego przedsięwzięcia i o wsparcie – słowa mają ogromne znaczenie.
  3. Nie zamieszczaj traileru filmu, czy materiału wideo, który był stworzony przy innej okazji, a który nie jest konkretnie związany z tą kampanią crowdfundingową
  4. Film to nie prezentacja – nie zamieszczaj tu zdjęć i tekstu, to powinien być filmik 😉
  5. Nie nagrywaj kalkulatorem – jesteś w stanie znaleźć aparat cyfrowy, którym nagrasz naprawdę ładny filmik, albo telefon z dobrej jakości aparatem.

 

Mam nadzieję, że już wiesz, co robić i jak zrobić to dobrze 😉

Komentuj
Weronika Zawadzka
Zwolenniczka oddolnego organizowania się, mocy i zasięgu wspólnego działania, aktywizmu społecznego i kooperatyw. W PolakPotrafi czuwa nad projektami społecznościowymi i kulturalnymi. Miłośniczka idei emancypacyjnych, warzyw i swojego psa - Ufo.
Top